توضیحاتی در خصوص مدارک و مراحل ثبت برند در کرمان
چرا برند یا علامت تجاری ثبت کنیم
همانطور که می دانید علامت تجاری عنوانی است برای هر نشانه و نماد گرافیکی و قابل رویت که بتواند کالاها و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را از هم متمایز سازد.
علامت تجاری متشکل از یک یا چند لغت ، حرف یا عدد یا ترکیبی از آنها می باشد. برند یا علامت تجاری حتی میتواند از تصویر، نماد، طرح سهبعدی، و در بعضا" اصوات و نمادهای موسیقی و یا رنگهای مختلف تشکیل شده باشد. لذا در انتخاب و یا طراحی علامت تجاری ( برند ) از آزادی عمل بسیاری برخوردار هستید. به منظور ایجاد حمایت حقوقی از علامت لازم است که آن را به ثبت برسانیم. در این مقاله به بحث درباره ضرورت ثبتعلامت تجاری ( ثبت برند ) می پردازیم.
شرایط ثبت برند در کرمان
ثبت برند نشان دهنده علامتی است تشکیل شده از نقش ، تصویر ، رقم و… که برای متمایز نمودن و تشخیص محصولات و خدمات به کار گرفته میشود .استفاده از برند به زمانهای باستان باز میگردد اما طی سالیان طی شده این آرم و نشان تجاری به سیستم های امروزی برای ثبت و حفاظت تبدیل گشته است. این روند ثبت برند به کلیه مصرف کنندگان این کمک را میکند که از کالا و خدمات مورد نظرشان که با آرم یا نشان مشخصی متمایز گردیده استفاده نمایند. یکی از مهمترین اهداف استفاده از حق انحصاری علامت تجاری ، شناخته شدن کالا و خدمات و متمایز کردن آنها از یکدیگر می باشد. متقاضیان ثبت برند در کرمان باید بدانند زمان استفاده انحصاری از یک علامت تجاری محدود به 10 سال می باشد و بعد از اتمام این مدت برند قابلیت تمدید دارد. شما مالکین برند تجاری در کرمان میتوانید با حفاظت های درست از تلاش رقیبان و اشخاص ثالث برای استفاده از نام و نشان تجاری خود جلوگیری نمایید.
شما متقاضیان ثبت برند تجاری درکرمان اطلاع داشته باشید که کلیه واژگان آرم تجاری ، ثبت علامت تجاری ، نشان تجاری و نام تجاری هم معنی با برند می باشد و چنانچه قصد به ثبت رساندن هریک از این موارد را دارید می بایست مراحل ذیل را انجام دهید.
مدارک مورد نیاز ثبت برند و علامت تجاری در کرمان
برندها به دوصورت حقیقی، ثبت برند به نام شخص و برند حقوقی ثبت علامت تجاری به نام شرکت، قابلیت ثبت دارند. تفاوت بین این دو تنها درارائه مدارک است. در ثبت برند حقیقی همه مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت ذکر شده در جواز کسب او باشد. برای ثبت علامت تجاری یا برند حقوقی خود درکرمان تمام مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر باید در در اساسنامه شرکت و در قسمت موضوع فعالیت قید شده باشد. اگر طبقه مورد نظردرموضوع شرکت نباشد میتواند موضوع مورد نظر را به موضوعات شرکت الحاق کند و بعد از آن برای ثبت برند اقدام نماید.
لازم است قبل از شروع ثبت برند در حوزه ثبتی کرمان مدارک ذیل را فراهم کنید و تصویری از آنها تهیه نمایید.
شخص حقیقی:
1. کپی شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی
2. کپی جواز کسب یا مجوز فعالیت مرتبط در زمینه خدمات
3. کپی کارت بازرگانی
4. نمونه برند و علامت تجاری و لوگو در کادر 10 در 10
شخص حقوقی:
1. کپی مدارک شرکت (آگهی تاسیس ثبت شرکت ، هر نوع تغییرات (تغییر نام ، تغییر آدرس ، تغییر مدیرعامل شرکت )، روزنامه ثبت شرکت و تغییرات )
2. کپی مجوز های شرکت (پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس )(در صورت نداشتن مجوز بنام شرکت اگر رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل به صورت شخصی داشته باشند قابل قبول برای ثبت می باشد ).
3. کپی کارت بازرگانی ( بنام شرکت یا بنام مدیرعامل شرکت )
4. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل ثبت شرکت
5. یک نمونه از علامت مورد تقاضا ( در کادر 10 در 10 )
6. مهر شرکت
نکته:کارت بازرگانی برای ثبت برند به انگلیسی لازم است و در صورتی که ثبت برند شما تنها به زبان فارسی باشد احتیاجی به ارائه کارت بازرگانی ندارید.
مراحل ثبت برند توسط متقاضیان وتوسط موسسه حقوقی پایش
سعی کرده ایم مراحل ثبت شرکت و ثبت برند را به زبان ساده به دو روش قابل ثبت برای شما متقاضیان محترم به اختصار توضیح دهیم.
ثبت برند توسط متقاضی
در مرحله اول می بایست به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه می نمایید و با انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به تکمیل این اظهارنامه نمایید. به این نکته توجه فرمایید که تنظیم و تدوین اظهارنامه ثبت برند از امور تخصصی می باشد و نیازمند تجربه در این زمینه است.
در مرحله بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی و یا حقیقی را به صورت کامل وارد می نمایید. دقت داشته باشید که کالاهای انتخابی شما می بایست با توجه به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب گردد.چنانچه از طبقات کالاها اطلاع ندارید می بایست از اطلاعات اشخاص متخصص در این زمینه بهره مند شوید . مرحله بعدی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را از طریق همین سامانه بارگذاری کرده و ارسال می نمایید. حال نوبت به آن می رسد که هزینه های مورد نیاز ثبت برند را از طریق درگاه اینترنتی واریز نمایید. بعد از تکمیل کلیه مراحل فوق پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناس این اداره ارسال می گردد و در مرحله بررسی قرار میگیرد. بعداز بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند شما و یا نقص آن صادر میگردد. در صورتی که پرونده شما نقصی داشته باشد می بایست اقدام به رفع نقص نمایید. بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضا علامت را ثبت نام نمایید.
ثبت برند توسط موسسه حقوقی پایش
در ابتدا کارشناسان و مشاوران متخصص موسسه حقوقی پایش کلیه اطلاعاتی را که شما در این زمینه نیازمند می باشید را در اختیارتان میگذارند در مرحله بعد می بایست مدارک اعلامی که کارشناسان ما به شما اعلام مینمایند را تهیه کرده و در اختیار آنها بگذارید. با توجه به مدارک تهیه شده آنهااقدام به ثبت و تنظیم اظهارنامه به صورت تخصصی می نمایندو با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آنها طبقات کالا را مشخص کرده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت می نمایند. در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص و یا کمبود مدارک باشد اقدام به رفع نقص به صورت تخصصی می نمایند. بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی می نمایند و با انتشار روزنامه رسمی مراحل تشکیل پرونده ثبت برند و ثبت شرکت در کرمان توسط وکلا ثبت شرکت پایش پیگیری می گردد و در انتها آگهی انحصاری استفاده 10 ساله برند به نام شما صادر میگردد.
چرا موسسه حقوقی پایش برای ثبت شرکت و ثبت برند شما مناسب است؟
موسسه حقوقی پایش (ثبت شرکت پایش) زیر مجموعه ثبت شرکت ایلیا به عنوان یکی از با سابقهترین موسسات ثبت شرکت و برند در ایران با بیش از 8 سال سابقه و تجربه، توانسته است ثبت و ارائهی خدمات مالی، حقوقی و اداری به بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت را در کارنامهی خود داشته باشد. ثبت برند (نشان تجاری یا علامت تجاری)، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی و گواهی مالیات بر ارزش افزوده، ثبت تغییرات شرکتها، پلمپ دفاتر مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، دریافت گواهینامه ایزو و… از جمله خدماتی میباشد که موسسه ثبت شرکت پایش توسط کارشناسان با تجربه خود در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب ارائه میدهد.
چند نکته درمورد ثبت علامت تجاری و صنعتی٬ لوگو و آرم
• پس از ثبت برند ، گواهی صادر خواهد شد.
• مدت اعتبار گواهی ثبت برند معادل ۱۰ سال است.
• برای ثبت چند برند به طور همزمان باید به تعداد آنها اظهار نامه جداگانه تکمیل شود .
• تفویض اختیار استفاده از برند ثبت شده به اشخاص غیر در داخل کشور باید رسما " به ثبت برسد.
• تغییرات آدرس شخص حقیقی یا حقوقی مالک برند رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد.
• ثبت برند تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را اجبار کند.
• نقل و انتقال برند طبق قوانین تجارت جایزاست و باید مطابق مقرارت قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت برسد.
• حقوق بهره برداری انحصاری علامت تجاری فقط به افرادی تعلق می گیرد که برند خود را به ثبت رسانده باشند.
ثبت اضافه کالا و طبقه برند درکرمان
با ورود به سامانه ثبت برند وعلامت تجاری و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه افزایش کالا و طبقه شروع به تکمیل و تدوین این اظهارنامه می نمایید کلیه مراحل ثبت افزایش کالای یک برند تجاری همانند ثبت آن می باشد با این تفاوت که اظهارنامه سابق شما در اداره مالکیت صنعتی موجود می باشد. با ارسال این اظهارنامه کارشناس اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی پرونده می نماید و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد با پرداخت هزینه های اضافه طبقات آگهی آن انتشار می یابد.
ثبت علامت تجاری در کرمان
ثبت علامت تجاری به دو صورت علامت جمعی و نام تجاری نیز خوانده میشود در ادبیات حقوقی به هر نشانی که باعث تمایز کالا و خدمات تولیدکنندگان از یکدیگر شود علامت تجاری می گویند. علامت تجاری نشان فیزیکی است که درج آن در اظهارنامه الزامی می باشد و خصوصیات مشخص کننده آن محصول را مشخص میکند و نام تجاری معین کننده شخص حقیقی یا حقوقی صاحب علامت می باشد.
ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری در کرمان
به طرح گرافیکی که تشکیل شده از اشکال هندسی ،شکل ها ، حروف و یا دست نوشته ها باشد لوگو می گویند. این اشکال به صورت خاصی کنار هم قرار گرفته شده اند و می بایست با دیگر علائم تجاری متفاوت باشند. شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت آرم و لوگو، ثبت شرکت در کرمان با کارشناسان ثبت شرکت پایش در تماس باشید.
واژگان مرتبط با ثبت برند در کرمان
- ثبت علامت تجاری در کرمان
- ثبت برند در کرمان
- ثبت لوگو و نام تجاری در کرمان
- ثبت اسم تجاری در کرمان
- ثبت علائم تجاری کرمان
- ثبت نشان تجاری در کرمان
- ثبت آرم تجاری در کرمان
جهت بهرمندی از خدمات ثبت شرکت و ثبت برند و دیگر خدمات اداری و حقوقی ( ثبت تغییرات شرکت وتنظیم صورتجلسه تغییرات شرکتها ، ثبت تخصصی انواع شرکتهای تجاری و … در خصوص امور ثبتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.