در زبان فارسی اصطلاح برند به طور معمول به منظور اشاره به محصول و یا خدماتی استفاده می شود که دارای ارزش اعتباری و اجتماعی بسیار زیادی داشته باشد.

لوگو و برند به چه صورتی به ثبت می شوند؟

به تبیینی دیگر برند دربردارنده ی ماهیت اجتماعی می باشد و برند هایی به عنوان قدرتمند شناخته می شوند که اشخاص به آن ها احساس مالکیت داشته باشند . به عنوان مثال بیان می کنند که این برند نام برندی است که من آن را دوست دارم و به او علاقه دارم.

نماناهای ممتاز این قابلیت را دارند تا هیجان ها  و احساسات مصرف کنندگان خود را تحریک کنند و هم چنین مشتریان هم به این اسم ها اطمینان دارند و از آن ها انتظار دارند طرح های ممتاز و خلاقیت را در محصولات خود ایجاد نمایند.

یکی از مبحث های  مهم که مورد عنایت شرکت ها است مبحث وفاداری به برند می باشد.لازم به ذکر است که به صورت همیشه شرکت ها دنبال راهکارهایی می باشند که بتوانند رضایت و وفاداری مشتریان را جلب کنند.

یکی از ملاک های مهم وفاداری به برند ، انگیزه یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که عرصه را به منظور خریدهای دوباره مشتریان امکان پذیر می کند.

یک برند قدرتمند بایستی دربردارنده صفت هایی به شرح ذیل باشد:

  • تناسب
  • جایگاه مناسب
  • تحمل پذیری
  • اعتبار
  • الهام بخشی
  • بی همتایی
  • جذابیت

جهت مطالعه بیشتر می توانید به مقاله ثبت برند مراجعه نمایید .

هدف و مقصود از ثبت علامت (ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت آرم تجاری، ثبت اسم) چیست؟

برند به وسیله کسب اطمینان از حقوق منحصر به فرد به منظور شناخته شدن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به اشخاص دیگر به منظور استعمال از علامت و دریافت نمودن مبلغ  از صاحب اثر حفاظت و نگهداری می کند. مدت زمان این محفاظت متفاوت می باشد اما  علامت تحاری این قابلیت را  دارد که بدون هیچ گونه محدودیتی و با پرداخت نمودن هزینه های مربوطه به ثبت برسد. حفاظت و نگهداری از  علامت  تجاری به وسیله دایره های  قانونی که در بیشتر سیستم ‌ها دربردارنده  اهلیت و سزاواری  می باشند تایید و تصدیق می شود.

از چشم اندازی گسترده تر ، علامت های  تجاری با قانونی و رسمی شدن و اعطای  سود اقتصادی به مالکان  آن ها، درعرصه  جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این نوآوری  را گسترش و توسعه می‌دهند. محافظت و نگهداری از علامت های تجاری از  تلاش‌های رقیبانی که منصف نمی باشند  ، مانند اشخاص تقلب کار ،‌ به منظور استعمال  از علامت های مشخص جهت فروش محصولات و ارائه خدمات بدون کیفیت یا ناهمسان می باشد و مرغوب نیستند جلوگیری  و مانع ایجاد می کنند. این سیستم ، آگاهی و امکان سرمایه‌گذاری به منظور  تولید و فروش کالاها و خدمات را در عادلانه ترین  شرایطی که ممکن می باشد ارائه می نماید و بدین طریق سبب آسان سازی و اسان تر شدن  تجارت جهانی و بین المللی می گردند.

پایش مجری تخصصی در زمینه ثبت برند

ثبت برند و لوگو

تفاوتی که بین برند حقیقی و حقوقی وجود دارد فقط در مدارکی می باشد که مورد نیاز است. برای شخص حقیقی کلیه ی  مدارک بایستی به نام شخص مورد نظر باشد و به طبقه و فعالیت مورد نظر مربوط باشد. به عنوان مثال شخصی  که جواز کسب آن  به مواد غذایی مربوط باشد قادر نمی باشد  علامت را در طبقه ای به  غیر از مواد غذایی به ثبت برساند . برای شخص حقوقی کلیه مدارک و مجوزها می بایست به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر جهت  ثبت بایستی در موضوع شرکت قید شده باشد. در صورتی که  طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد قادر می باشد  به موضوع پیوست نماید. یعنی موضوع مورد نظر را به شرکت اضافه نماید  و پس از آن به منظور ثبت برند مبادرت نماید.

برای آن که علامت تجاری به ثبت برسد بایستی از شرایط خاصی پیروی نماید که این دستورالعمل در قوانین ومقررات  کشورهای گوناگون با عنایت  به سنت  جامعه، عفت عمومی، اخلاق نیکو ، مصالح کشور و رعایت نمودن  مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است.

لوگو و برند باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت برسد در نتیجه می توان برای مطالعه بیشتر به مقاله مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.

با توجه به ماده ۵ قانون،  به ثبت رسانیدن علامت ها  و اختراعات زیر ممنوع می باشد :

  1. پرچم مملکتی کشور  ایران و هر پرچمی که دولت ایران استفاده از  آن را به صورت علامت ت��ارتی ممنوع نموده باشد قابلیت به ثبت رسیدن را ندارد و به ثبت نمی رسد.
  2. علامت هلال احمر – نشان ها – علامت های کشور ایران به منظور ثبت مورد تایید واقع نمی گردند.
  3. پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر به ث��ت نمی رسد و استفاده از آن ممنوع می باشد.
  4. کلمه ها و یا عبارت هایی که به مقام های رسمی ایران اختصاص داشته باشد قابلیت به ثبت رسیدن را ندارند مانند دولتی و امثال آن.
  5. علامت تجاری موسسه های رسمی مانند هلال احمر و صلیب احمر و مانند آن.
  6. علامت هایی که اخلال کننده نظم های عمومی و  یا تناقض عفت باشد.

طبقه بندی های علامت تجاری چگونه است؟

  1. صنایع و محصولات شیمیایی.
  2. فلزات و مصنوعات فلزی.
  3. ابزار و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی.
  4. مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف.
  5. مصنوعات نساجی.
  6. اسباب بازی و لوازم ورزش.
  7. مواد غذایی و محصولات کشاورزی.
  8. دیگرموارد

سرعت و دقت بالا

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    نشست مشترک

    برگزاری نشست مشترک اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری با کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • علی تابش

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت شرکت اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • امید اسدی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.