اکثر تجار و بازرگانان به یک برند مناسب برای پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی خود نیاز دارند. چراکه تمام ویژگیها و ابعاد محصول یا خدمات در برند به نمایش گذاشته می شود. بنابراین پس از به ثبت رساندن شرکت می بایست در وهله اول به فکر ساخت یک برند بود.

مراحل برند سازی

ساخت برند یک امر تخصصی و دشوار است و برای کسب یک برند موفق باید باید مراحل برند رکن نام تجاری را دانست و اعمال کرد.ساخت برند دارای 7 آیتم است که در این مقاله به شرح آنها پرداخته شده است.

موسسه حقوقی پایش متخصص در زمینه ی ثبت شرکت در کرج و ثبت برند در کرج

1-قابل اعتماد باشید

می بایست بدانید بازار هدف شما کدام است؛ پزشکان،مدیران فناوری اطلاعات، حسابداران،پیمانکاران و ... هر بازار هدفی مد نظر شما باشد شما باید با صداقت کامل به تبلیغ بپردازید.بهتر است تلاشتان براین نباشد که به بزرگ کردن نام شخصی خود مشغول شوید بلکه با توجه به بزرگی شرکت خود و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بهتر است نام شرکت بزرگ شود.

2-خلاق باشید

بهتر است از تقلید از شرکت های بزرگ خودداری نمایید. نباید آرم  و لوگوی محصولات خود را مثل شرکتهای بزرگ و به نامی مانند سامسونگ ،اپل ،گوگل و ... طراحی کنید و به نمایش بگذارید چرا که این شرکتها موجودیت دارند و نیازی نیست دوباره تکرار شوند. در غیر این صورت با تقلید از دیگر شرکتهای پیشرفته عدم توانایی خود را در ابتکار و نوآوری نشان خواهید داد.

3-مشکلی را حل کنید

مهم نیست که محصول یا خدمات شما در کدام دسته می گنجد . چیزی که حائز اهمیت است این است که بتواند مشکلی را حل نماید. بنابراین بهتر است عملکرد شما در جهت برطرف کردن نیاز بازار هدف باشد .ابتدا به شناسایی مشکل بپردازید سپس در رفع آن قدم بردارید.این امکان هست که محصول یا خدات شما چندین مشکل را مرتفع سازند لکن می بایست ابتدا بر روی مشکل تمرکز کنید.

4-برای مشتریان جذاب باشید

زمانیکه نام تجاری خود را ایجاد می کنید ابتدا اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات با ارزشی در اختیار دارید. ارزشمندی محصول امری مهم تر از داشتن یک طرح چشمگیر است. زیرا شما می بایست محصول خود را به مشتری معرفی کنید و در مورد آن توضیح دهید تا بتوانید آنها را متقاعد به خرید نمائید. بنابراین باید با کمک گرفتن از احساسات به این امر بپردازید. پس از برقراری ارتباط عاطفی با مصرف کننده و در کنار آن داشتن یک نام تجاری موفق که مصرف کننده احساس خوب و مثبتی در مورد آن دارد می توان از یک برند خوب و موفق برخوردار شد.

5-عمل به وعده های خود

در طی ساخت تا معرفی برند به بازار هدف اقدام به دادن قول ها و دادن وعده هایی می شود که می بایست در طول فعالیت به تمام قول ها و ضمانتهایی که به مشتری داده می شود عمل کرد. این مقوله ارزش نام تجاری شما را حفظ می کند.این وعده ها و ضمانتها می بایست منطبق با نام تجاری و هدف شما باشد.

6-قرار نیست همه چیز باشید

شما قادر به ارائه ی تمامی خدمات نمی باشید و تمامی امور مربوط به ایجاد یا تولید یک محصول را نمی توانید خودتان انجام دهید . بنابراین بهتتر است روی نقاط قوت شرکت خود تمرکز کنید و بر تقویت کردن نقاط قوت خود مبادرت نمائید. برای مثال شرکت اپل ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی تولید نمیکند زیرا در این کار تخصصی ندارد و نیازی به آن نیز ندارد ولی در تخصص خود دارای محبوبیت بسیار است زیرا بر نقاط قوت خود آگاه است و روی آن تمرکز دارد.

7-حضور همیشگی

برای داشتن و حفظ یک برند موفق بهتر است به طور آهسته و پیوسته حرکت نمائید و همواره در کنار مشتری حاضر باشید. سعیتان بر این باشد حرکت شما رو به پیشرفت باشد و تمامی اقداماتی که در نظر دارید را از قبل بررسی کنید تا مطمئن شوید با نام و فعالیت تجاری شما مطابقت دارد یا خیر.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

سرعت و دقت بالا

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    نشست مشترک

    برگزاری نشست مشترک اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری با کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • علی تابش

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت شرکت اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • امید اسدی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.