تجار برای انجام فعالیت های اقتصادی خود و عرضه کالا یا خدمات ،میتوانند مطابق مقررات ثبت شرکت ها برای محصول خود یک نشان تجاری دریافت کنند. طبق ماده 2 قانون ثبت علائم ، نشان تجاری برای شخصی به رسمیت شناخته میشود که برای ثبت آن در سازمان ثبت شرکت ها اقدام نماید. برای این امر با رعایت کردن تمام قوانین باید فرایند ثبت را طی کنید.

دیدگاه مشتریان از خرید یک برند:

  • کیفیت بالا
  • ریسک پایین
  • منشا یک محصول
  • پیمان با عرضه کننده
  • مبلغ پرداختی پایین جهت شناخت محصول
  • تعهد عرضه کننده
  • وسیله ‌ای نمادین برای اظهار شخصیت

جهت ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

انواع نشان های تجاری عبارتند از :آرم ، طرح ،لوگو و... موسسه حقوقی ثبت ایلیا ، با داشتن قسمت اختصاصی ثبت شرکت و رند و دارا بودن متخصصان در راستای ثبت شرکت و انتخاب نشان تجاری میتوانند به شما در طراحی و انتخاب نشان تجاری تان یاری برسانند. برای آرامش خاطر میتوانید انجام امور خود را به دست وکیل قانونی سپرده تا با استفاده از تجارت خود در انجام کارهای شما پیشی بگیرد هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

هدف از ثبت برند

هر کدام از نشان های تجاری برای اینکه اعتماد لازم جهت حق قانونی خود بدست آورد به افراد این قابلیت را میدهند که با پرداخت هزینه از این موضوع حمایت کنند. مدت زمان برای این حمایت مختلف است ولی میتوان نشان تجاری را تمدید کرد. چنانچه از یک برند سو استفاده شود سازمان های ناظر اختیار تام در متوقف کردن آن دارند.

هدف اصلی در انتخاب نشان تجاری رسمیت دادن به شرکت ها به وسیله آرم مخصوص خود در سطح جهانی ، که این امر برای صاحب نشان امری سود آور است. این نظام، آگاهی و امکان  سرمایه ‌گذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه ‌ترین شرایط ممکن به مردم میدهد و از این راه تجارت بین الملل را آسانتر خواهد کرد..

علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند

انتخاب نشان تجاری هیچ محدودیتی ندارد که میتواند از اعداد ، لغات یا حرف در آن استفاده کرد. برای شناخت محصول حتی میتوان از نماد ها ، ابزار موسیقی ، رنگ ها و.. در طراحی نشان تجاری استفاده کرد.

در کنار برند ها ، نشان های تجاری دیگر هم قابل استفاده می باشند علائم مشترک اتحادیه‌ ها برای  افراد و برای شناخت آنها باسطح كيفي خاص و یا سایر مشخصه های آن مثل اصناف شناخت مهندسان ، معماران.

 لازم به ذکر است که در کنار این علامت ها ، نشان استاندارد قرار دارد که به محصولات ای که مطابق استاندارد تولید میشود داده خواهد شد. این علامت فقط برای نشان دادن این است که محصول طبق همان استاندارد های مشخص شده تهیه گشته است مثلا علامت استاندارد  \"ISO 2000\"   یک  گواهي‌نامة و علامت شناخته شده جهانی است.

مراحل ثبت برند 

اشخاص حقوقی

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

ابتدا باید مدارک ذیل را فراهم نمایید:

  1. برگه فتوکپی از اسناد ثبت شرکت (آگهی تاسیس و آگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ،آدرس، سرمایه...)
  2. درج اطلاعیه در روزنامه رسمی
  3. کپی از پروانه  شرکت (پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس)
  4. در صورت نداشتن مجوز بنام شرکت اگر مجوزی دال بر فعالیت به نام رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل صادر شده باشد برای ثبت برند کفایت می کند.
  5. کپی کارت بازرگانی
  6. فتوکپی از برگه احراز هویت مدیرعامل شرکت
  7. یکی از نشان های تجاری به ابعاد 10*10
  8. مهر شرکت

اشخاص حقیقی

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

  • کپی برگه احراز هویت متقاضی
  • نسخه ای از پروانه کسب یا مجوزی بیان کننده فعالیت مرتبط
  • نسخه ای از کارت بازرگانی شخص
  • یک نمونه از برند یا طرح مورد نظر به اندازه 10*10

ثبت نام در سامانه مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری

مراجعه به سایت sherkat.ssaa  قسمت مالکیت معنوی و بعد به اداره ثبت نماد تجاری رجوع کنید. سپس  از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به قسمت اول ثبت اظهار نامه ی علامت رفته و با انتخاب گزینه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهار نامه به شما نشان  داده خواهد شد. با وارد شدن به قسمت اظهار نامه نوع آن را انتخاب کرده و بر اساس نوع مالکیت نسبت به پر کردن ان اقدام نمایید.

در قسمت ثبت : بر روی عبارت «درخواست ثبت یک اظهار نامه جدید را دارم» کلیک نمایید.

- مرحله اول

تعیین کنید که به صورت شخصی یا شرکتی نسبت به تکمیل فرم اقدام کرده اید.

در بخش ابتدایی  اطلاعات  مشخصات فردی که به عنوان  اطلاعات اولیه  در نظر گرفته شده است   و درج شماره تماس که رمز و اطلاعیه های بعدی به این شماره ارسال خواهد شد.

چنانچه شخص  برای ثبت برند خود به وکیل مراجعه نماید و فرد پیگیری کننده وکیل باشد  گزینه " وکیل دادگستری " انتخا�� می شود و  در غیر این صورت با انتخاب  گزینه" یکی از مدیران " یک نفر از میان  شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی میگردد.

برای انتخاب کالا طبق پروانه: در صورت مطلع بودن از شماره طبقه  کالای درخواستی عنوان " شماره کالای درخواستی را می دانم " را گزینش کرده در غیر اینصورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد می نمایید  تا طبقه مربوط به آن محصول  برای شما مشخص شود.

مرحله دوم

اینجا مدارک تهیه شده باید بار گذاری و ثبت گردد.  

نکته :اگر تعداد مدارک بیشتر از فایل های مشخص شده بود باید  گزینه " افزودن ضمائم اختیاری " را انتخاب کنیم.

مرحله سوم

چک کردن اطلاعات وارد شده

مرحله چهارم

پرداخت مبلغی که برای ثبت  و دریافت فرم و رمز به وسیله پیامک  سایر مراحل ثبتی

به وسیله سامانه روزنامه رسمی قوه قضائیه مبلغ روزنامه رسمی ابتدایی برند از طریق اینترنت بانک پرداخت می شود.

بعد از درج آگهی در روزنامه تا 10 روز کاری از طریق سامانه میتوان هر گونه اعتراض نسبت به علامت را درج کرد.

بعد از یک ماه که اطلاعیه در روزنامه درج شد و در صورت عدم اعتراض ، هزینه کامل صدور پروانه ده ساله برای برند را پرداخت کنید.

بین 7 تا 10 روز اطلاعیه دوم برند در سایت روزنامه هم قرار میگیرد مبلغ روزنامه دوم نیز از طریق اینترنت واریز می شود.

تا 10 روز پس از صدور روزنامه دوم برند وکیل با در دست داشتن اسناد (آگهی درخواست ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم برند تجاری) به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و درخواست پروانه یا تصدیق ده ساله برند انجام می پذیرد.

تا نهایتا دو روز اطلاع ثبت به وکیل داده خواهد شد

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

سرعت و دقت بالا

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    نشست مشترک

    برگزاری نشست مشترک اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری با کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • علی تابش

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت شرکت اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • امید اسدی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.