ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

مراحل و شرایط  و مدارک ثبت ثبت برند در کرج

برای ثبت برند (نام تجاری) در کرج، پس از استعلام های اولیه توسط مشاوران پایش ثبت ، می بایست اظهارنامه شما در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت گردد، پس از گذشت ۴۵ تا۹۰ روز پس از ثبت اظهارنامه کارشناسان اداره نظر نهایی را در مورد ثبت برند در کرج اعلام می دارند و در صورت تایید نام ، آگهی تقاضا برای ثبت برند در کرج صادر می گردد.

از زمان چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی کشور، ۳۰ روز زمان به اشخاص حقیقی  و حقوقی داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت این برند، اعتراض خود را با ذکر مستندات تحویل اداره مالکیت صنعتی نمایند .

درصورت گذشت ۳۰ روز از زمان چاپ آگهی تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت برند در کرج، آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت برند) در روزنامه رسمی کشور چاپ می گردد در پایان تصدیق ۱۰ ساله برند صادر گردید و تحویل مالک داده می شود .

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک برند ؛ بسته به نوع برند اشکال گوناگونی خواهند داشت .

مجوز برای ثبت برند در کرج می تواند پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس و یا جواز کسب و … باشد.

درصورتی که نام برند لاتین باشد و یا فاقد معنی در لغتنامه دهخدا باشد ، برای ثبت آن نیاز به کارت بازرگانی می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت برند در کرج

شخص حقیقی:

  • 1-کپی شناسنامه
  • 2-کارت ملی
  • 3-کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • 4-کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

شخص حقوقی:

  • 1-کپی شناسنامه
  • 2-کپی کارت ملی
  • 3-کپی روز نامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  • 4-کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • 5-کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

همه چیز درباره‌ی ثبت برند

برند چیست؟

برند یک نام، عبارت یا علامت یا ترکیبی از این ها است. هدف از ایجاد برند، متمایزکردن کالاها یا خدماتی از دیگر کالاها و خدمات است. اما این تعریف، به تنهایی نمی تواند مفهوم «برند» رانشان دهد. برند در واقع چیزی است که هرکس با دیدن، شنیدن، لمس کردن یا حتا چشیدن و بوییدن آن، به یاد ویژگی های مورد نظر سازنده‌ی برند می افتد. ویژگی ها و مفاهیمی که به یک نام خاص مربوطند. این نام می تواند نام یک شرکت، فروشگاه یا یک محصول خاص باشد.

یک برند را می توان از هفت منظر نگاه کرد:

  • اقتصادی
  • هویتی
  • دید مصرف کننده
  • شخصیت شناسی
  • دید مدیریت رابطه
  • اجتماعی
  • فرهنگی

فرق برند و نام تجاری چیست؟

نام و نشان تجاری (Trade Mark)، علامت مخصوصی است با رنگ، شکل، حرف، شعار، آهنگ و تصاویر خاص. کسی که نام تجاری را ثبت می کند، با ثبت آن، مطمئن است که هیچ کس دیگری، حق استفاده از آن نام و نشان را ندارد. نشان تجاری تصویری است که یک شرکت یا سازمان از خود یا محصولش، آن چنان که هست و دوست دارد دیگران بشناسند، ارائه می دهد. اما برند در واقع، هویت نشان تجاری است. برند، فقط یک مفهوم گرافیکی نیست، بسته بندی، نوع ارائه ی محصول، مخاطبان محصول، کیفیت آن، تبلیغات، تجربه ها و... همه در ایجاد یک برند دخیل هستند.

  • انواع برند

برندها بسته به این که قرار است چه چیزی را معرفی کنند، انواع مختلفی دارند. بعضی از انواع برند را با هم مرور می کنیم:

1- برند محصول: برند کردن یک محصول یا خدمت خاص.

2- برند شخصی: مانند یک ورزشکار

3- برند شرکتی: یک شرکت که چندین محصول یا خدمات مختلف دارد.

4- برند جغرافیایی: مانند یک شهر خاص

5- برند عمومی: مانند مراسم های حکومتی

6- برند فرهنگی: مانند یک مراسم فرهنگی

7- برند مذهبی: مانند یک مسجد یا کلیسا

برای ثبت برند چه باید بکنیم؟

برای ثبت برند خود می توانید مستقیما به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید. اما یادتان باشد که روند این کار، کمی طولانی و وقت گیر است. علاوه بر این اگر پیش از اقدام، از مشاوران ماهر کمک نگیرید ممکن است مجبور شوید چندین بار برند خود را تغییر دهید. پس بهتر است برای ثبت برند از کمک افراد متخصص بهره مند شوید.

  • قانون درباره‌ی ثبت برند چه می‌گوید؟

ماده های 576 تا 582 قانون تجارت ایران، مربوط به ثبت برند و نام تجاری هستند. این فصل قانون، «اسم تجارتی» نام دارد و در آن به کلیات ثبت یک اسم برای یک فعالیت تجاری پرداخته شده است.

علاوه بر این، قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری نیز در سال 1386 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در فصل سوم این قانون، درباره ی ثبت علامت تجاری با جزئیات کامل صحبت شده است.

  • یک برند خوب، چه برندی است؟

برای ثبت یک برند خوب باید به چند نکته توجه کنید:

ایجاد تفاوت و تمایز: برند شما باید با رقبای شما، متفاوت باشد.

درگیری با احساس و عواطف مخاطب: به جای آن که در قدم اول سهمی از جیب مشتری بخواهید، سهمی از احساس او دریافت کنید.

ایجاد کاریزمای برند: سعی کنید به ارزش هایی که مخاطبانتان به آن ها پایبندند توجه کنید.

ایجاد فرهنگ برند: تک تک کارمندان تان را آموزش دهید که ارزش برندتان را بدانند و از آن استفاده کنند.

ایجاد سیستم مدیریت برند: برند شما باید همه ی نیازمندی های حوزه ی مورد نظر را پوشش دهد.

توجه به تغییرات: با زمانه حرکت کنید. به علاقمندی های جدید مخاطبان خود احترام بگذارید.

ایجاد برند به عنوان سرمایه گذاری: یادتان باشد که ثبت برند، سرمایه است و نه هزینه.

اگر برند خود را ثبت کردیم، می‌توانیم فعالیت تجاری را شروع کنیم؟

شما باید برند خود را ثبت کنید تا کسی نتواند دیگر از آن استفاده کند یا آن را جعل کند. اما برای شروع فعالیت تجاری، ثبت برند کافی نیست. شما باید متناسب با نیاز خود اقدام به ثبت شرکت نمایید و فعالیت تجاری خود را شروع کنید.

  • چه کنیم که برندمان تقویت شود؟

وقتی می خواهید، برند خود را تقویت کنید، باید به چند نکته توجه کنید:

گسترش: به سرعت فعالیت مربوط به برند خود را توسعه ندهید! کم کم کار خود را گسترش دهید، افزایش ناگهانی مخاطبان، باعث پراکندگی و گم شدن برند شما در میان انبوه فعالیت می شود.

اختصار: در فعالیت مربوط به برند خود، تمرکز داشته باشید. هر چقدر تمرکز شما بر مورد یا موارد خاصی باشد، برند شما قوی تر می شود.

معروفیت: تا جایی که می توانید باید برند و کار خود را معروف کنید. یک از روش های معروف شدن، این است که در کار خود «اولین» باشید. اولین کسی که این محصول را ارائه می کند، یا اولین کسی که این محصول را به این شکل خاص معرفی می کند.

تبلیغات: برای برند خود باید بسیار تبلیغ کنید تا آن برند به نام شما شناخته شود.

کلیات برند

  • تعریف برند از زبان انجمن بازاریابی آمریکا

بحث برند اين روزها در محافل مختلفي مطرح است. اما آيا همگي ما تعريف يكسان و درستي از اين مفهوم داريم؟ نظر به اهميتي كه اين بحث در هويت سازي شركت ها در بازار ايفا مي كند بر آن شديم تا با تعاريف عمومي و كلي اين مفهوم كليدي در علم بازاريابي آشنايي بيشتري پيدا كنيم.

در اين مطلب ، تعريف برند از ديدگاه انجمن بازاريابي آمريكا و ديگر صاحب نظران علم بازاريابي در كنار مفاهيم برند سازي و مديريت برند مطرح مي شوند. اسامي افراد ارائه شده در كنار تعاريف كمك مي كنند تا با صاحب نظران اين بحث آشنايي بيشتر پيدا كرده و با رجوع به آثار ايشان در صورت نياز اطلاعات كامل تري در مورد برندينگ كسب نماييم.

به طور کلی هر مفهومی ‌برای تبیین نیاز به تعریف دارد. بسیاری از مفاهیم در نزد متخصصان گوناگون تعابیر متفاوتی دارد. از آنجا که هر کدام از محققین با توجه به چارچوب ذهنی خود به مفهوم مورد نظر می‌نگرند، تعدد تعاریف و تعابیر امری طبیعی و غیر قابل اجتناب می‌باشد. برند نیز از جمله مفاهیمی‌ است که تعابیر مختلفی از آن وجود دارد، لذا سعی شده است در این مقاله به شاخص ترین تعاریف اشاره شود.

کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا (۱۹۶۰) اینگونه برند را تعریف می‌کند. «یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقبا می‌باشد. یک برند، به یک محصول یا خدمت ابعادی را اضافه می‌کند تا آن محصول یا خدمت از سایرین متمایز گردد. این تمایزها می‌تواند کارکردی منطقی، یا ملموس و یا حتی غیرملموس داشته باشد.”

فیلیپ کاتلر نیز تعریفی مشابه با تعريف انجمن بازاریابی آمریکا مطرح کرده است: يك نام، عبارت يا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح يا تركيبي از آنها كه هدف آن معرفي كالا يا خدمتي است كه يك فروشنده، يا گروهي از فروشندگان عرضه مي‌كنند و بدين وسيله آنها را از محصولات شركتهاي رقيب متمايز مي‌سازند.

البته تعاریف مطرح شده جامع و مانع نیستند چراکه انتقادهایی بر آن ها وارد می‌باشد. شاید اولین انتقاد بر تعریفی باشد که انجمن بازاریابی آمریکا از برند مطرح کرده است. در تعریف انجمن بازاریابی آمریکا بیشتر بر محصول و ویژگی های ظاهری آن تمرکز شده است [. درحاليكه برندها نه تنها برای محصولات مصرفی بلکه برای مکانها، سازمانها یا مردم نیز به کار می‌روند.

از طرفی برای مدتهای مدید ، برندها صرفاً قسمتی از کالای فیزیکی بودند که اغلب تعاریف مرتبط با آن در چندین دهه اشاره به لفظ، یا نام و یا یک نشانه داشته است. امروزه برندها بیش از آن هستند؛ یک برند مجموعه ای از انتظارات را نشان می‌دهد ، به اعتماد و ثبات اشاره دارد و به صورت مجموعه ای از انتظارات تعریف می‌شود.

وظیفه هر شرکت پیدا کردن راهی برای جلب مشتری و رضایت مشتری است.خاص بودن،تک بودن،مهم بخشیدن و ... از خصوصیات یک برند موفق و معروف است.

از دید یک کاربر برند یا علامت تجاری یعنی:

  • •           مرغوب بودن
  • •           امنیت بالا
  • •           پیدا کردن محصول
  • •           قرارداد با تولید کننده
  • •           قابل دسترس بودن
  • •           دادن مسئولیت به تولید کننده
  • •           وسیله ای سمبلیک برای پدیدار کردن شخصیت
  • •           و...

راه های موفقیت در یک سازمان یا بازاریابی برند بوده که یک شرکت یا سازمان را به طور کامل معرفی می کند.در واقع  برند کالا و خدمات و هدف های شرکت را معرفی می کند و آن را به ذهن مشتری و .... می سپارد.

گام اول در بازرگانی و خرید و فروش اعتماد است و علامت تجاری با برند سازی این اعتماد را چند برابر می کند.

بیشتر برندها علامت خاصی دارند که به عنوان عهد بستن عمل می کند.در این نشان یا علامت از رنگ،شکل،حروف، تصاویر،عبارات و..... برای درست کردن یک تصویر تک و متفاوت استفاده می شود تا مشتری را به سمت خود جذب کند و مشتری را به سمتی که مدنظر او است راهنمایی کند.

هدف از ثبت برند در کرج چیست؟

هر برند یا علامت تجاری از روش به دست آوردن اطمینان از حقوق انحصاری برای شناخن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران براساس استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ،از صاحب اثر مراقبت می کند.مدت زمان این مراقبت متفاوت است ولی علامت تجاری توانایی تمدید شدن نامحدود را توسط پرداخت هزینه دارد.مراقبت برند توسط مرجع قانونی که در بیشتر نظام ها اجازه توقف کردن تخلف در این زمینه را دارند،تایید می شود.

از دید بیشتر،برند تجاری با رسمی کردن و دادن سود اقتصادی به صاحبان برندها،در جهان سرمایه گذاری کرده و این ابداع را رواج داده است.مراقبت از علائم تجاری ( برند ) مانع از تلاش متقلبان به منظور فروش محصولات و خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند.این نظام امان سرمایه گذاری منصفانه را جهت خرید و فروش کالاها و خدمات به مردم می دهد و از این راه تجارت جهانی را آسان می کند.

چه علائم و برندی را می توان ثبت کرد؟

برند و نشان تجاری می تواند ترکیبی از چند کلمه،نقاشی،نماد،علائم،شکل کالاها،شنیداری،بو و یا رنگ هایی جهت نشان دادن ویژگی ها باشند.

به غیر از علائم تجاری که نشان دهنده کالا یا خدمات هستند چند دسته دیگر وجود دارد.

1-علائم اشتراکی:مربوط به انجمن هایی است که از آن علامت برای نشان دادن خود با سطح کیفی(یا سایر پیش نیازهای انجمن) استفاده می کند.مانند اتحادیه هایی که معرفی کننده حسابداران،مهندسان یا معماران هستند.

2-علائم گواهی نامه با استانداردهای مشخص:این علائم را برای قبولی می دهند ولی مختص به هرگونه عضویتی نیستند.آنها را می توان به هرکسی که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند،اعطا کرد.برای مثال،گواهی نامه استاندارد کیفیت

  ISO 2000یک گواهی نامه شناخته شده در سطح جهانی است.

برند تجاری چگونه ثبت می‌شود؟

  برای ثبت یک آرم در دفتر ملی یا منطقه ای درخواست داده می شود که این درخواست شامل لیستی از کالاها و خدمات انتخاب شده است و بازسازی روشنی از آرم یا نشان با تمام رنگ ها و شکل های سه بعدی باشد.

این علامت جهت مراقبت تحت عنوان علامت تجاری واجد شرایط خاصی است که علاوه بر معرفی محصول باعث متمایز کردن آن محصول شود که مصرف کننده آن را از سایر محصولات تشخیص دهد.

در ضمن نباید مصرف کننده را فریب داد یا به اشتباه انداخت یا به قوانین بی احترامی کرد و حقوق داده شده نباید مساوی یا مشابه حق اعطا شده به صاحب علامت دیگر باشد.با جست و جو توسط دفتر ملی یا مخالفت ثالثی می توان از این بابت اطمینان پیدا کرد.

دامنه محافظت علامت تجاری و برند چقدر است؟

در همه ی کشورها علائم تجاری ثبت و محافظت می شود.هر یک از دفاتر ملی یا ناحیه ای اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید ثبت علائم را نگهداری می کنند.اگرچه این نتایج محدود به کشور مربوطه یا ثبت های ناحیه ای کشور مربوطه می باشد.

برای جلوگیری از ثبت جداگانه در دفتر هر کشور یا ناحیه، نظام بین‌المللی ثبت، WIPO ،  علائم را اجرا می‌كند.این نظام توسط دو قرارداد اداره می شود:

توافق نامه مادرید،وابسته به ثبت بین المللی علائم و قرارداد مادرید(موافقت نامه مادرید،شخص دارای اتصال توسط ملیت،پایگاه یا موسسه)با کشوری که با این عهدنامه ها در ارتباط است میتوان براساس ثبت یا درخواست در دفتر آن کشور ثبت بین المللی موثری در چند یا تمام کشورهای عضو اتحادیه مادرید به دست آورد.

علامت تجاری حقیقی، ثبت علامت تجاری به نام شخص و علامت تجاری حقوقی، ثبت علامت تجاری به نام شرکت، گفته می‌شود.

فرق بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک آن ها است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مربوط به  طبقه و فعالیتی که مورد نظر است باشد.برای مثال کسی که جواز کسب آن مربوط به مواد غذایی باشد نمی تواند علامت غیر از طبقه مواد غذایی ثبت کند.

برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها باید به نام شرکت باشد و طبقه ای که می خواهد فعالیت کند باید در موضوع شرکت ذکر شود.اگر طبقه در موضوع شرکت نباشد نمی تواند برند را ثبت کند باید موضوع را به شرکت اضافه کند بعد از آن برای ثبت برند اقدام کند.

علائم تجاری ممنوع کدامند؟

انتخاب و ثبت علامت شرایط خاصی دارد که در کشور های گوناگون با توجه به عرف جامعه و مسائل مذهبی و اخلاقی و عفت عمومی و ... محدودیت هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

به موجب ماده ٥ قانون، ثبت علائم و اختراعات زیر ممنوع است:

  • علامت هلال احمر، نشان و آرم‌های دولت ایران
  • پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اكبر
  • پرچم‌های نسبت داده شده به دولت و کشور ایران و هر پرچمی که از سوی دولت ایران منع شده باشد
  • علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ، رجاء، همراه اول و نظایر آن
  • كلمات و یا عباراتی كه به مقامات رسمی ایران نسبت داده شده باشد از قبیل دولتی، ایران و امثال آن‌ها

واژه‌های عام:

برای مثال کلمه "رایانه" و یا " کتاب" را به تنهایی نمی توان ثبت کرد، زیرا این کلمات واژه‌هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند و نمی‌توان از این کلمات به صورت انحصاری استفاده کرد.

علامت تجاری به چه صورت طبقه بندی می شود؟

  • مصنوعات نساجی
  • فلزات و مصنوعات فلزی
  • اسباب بازی و لوازم ورزش
  • صنایع و محصولات شیمیایی
  • مواد غذایی و محصولات کشاورزی
  • دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی
  • مصنوعات و اشیائی که از مواد مختلف ساخته می شود
  • سایر موارد

چند نکته درمورد ثبت علامت تجاری و صنعتی٬ لوگو و آرم

•           برای ثبت برند، گواهی یا مدرکی صادر می شود.

•           مدت اعتبار ثبت برند ۱۰ سال است.

•           برای ثبت چند برند تجاری باید به تعداد علائم اظهار نامه داده شود.

•           هرگونه تغییر در آدرس رسمیت ندارد مگر اینکه به ثبت رسیده باشد.

•           داشتن برند تجاری اختیاری است جز در موردهایی که دولت آن را ضروری دانسته باشد.

•           برند قابل نقل و انتقال است و باید طبق مقرارت قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت برسد.

•           حق استفاده انحصاری از برند فقط برای کسانی است که برند خود را به ثبت رسانده باشند.

هزینه ثبت برند در کرج

هزینه های واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری و برند متفاوت می باشد.

علامت و برند تجاری

انواع هزینه:1- هزینه ثبت اظهارنامه به ازاء یک طبقه

  • شخص حقیقی:200.000
  • شخص حقوقی:400.000

انواع هزینه:هر طبقه اضافی

  • شخص حقیقی:20.000
  • شخص حقوقی:40.000

انواع هزینه:2-هزینه ثبت علامت به ازاء یک طبقه

  • شخص حقیقی:1.200.000
  • شخص حقوقی:2.400.000

انواع هزینه: هزینه ثبت هر طبقه اضافی

  • شخص حقیقی:100.000
  • شخص حقوقی:200.000

انواع هزینه:3- هزینه ثبت تمدید دوره های ده ساله

  • شخص حقیقی-شخص حقوقی:معادل حق ثبت علامت

انواع هزینه:4-جریمه ی عقب انداختن در تمدید ثبت

  • شخص حقیقی-شخص حقوقی:معادل نصف هزینه ثبت علامت

انواع هزینه :5-هزینه استعلام برای انتقال،اجازه ی بهره برداری یا اعراض

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:6- هزینه ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازاء هر طبقه(با هر تعدادکالا و خدمات)

  • شخص حقیقی:100.000
  • شخص حقوقی:200.000

انواع هزینه:هزینه ثبت انتقال برای هر طبقه اضافی

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:7-هزینه ثبت مجوز بهره برداری یا باطل کردن و پایان آن به ازاء یک طبقه(با هر تعداد کالا و خدمات)

  • شخص حقیقی:100.000
  • شخص حقوقی:200.000

انواع هزینه:هزینه ثبت اجازه ی بهره برداری یا باطل کردن و پایان آن به ازای هر طبقه اضافی

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:8-هزینه ی هر بار درست کردن اظهارنامه و پیوست های آن

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:9-هزینه ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه ی بهره برداری از آن

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:10-هزینه ثبت تغییرات(غیر از انتقال مالکیت و اجازه ی بهره برداری)

  • شخص حقیقی:50.000
  • شخص حقوقی:100.000

انواع هزینه:11-هزینه صدور گواهی المثنی

  • شخص حقیقی:100.000
  • شخص حقوقی:200.000

انواع هزینه:12-هزینه رونوشت مصدق

  • شخص حقیقی:5000
  • شخص حقوقی:10.000

انواع هزینه:13-هزینه گرفتن تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صادر کردن گواهی نامه

  • شخص حقیقی:15.000
  • شخص حقوقی:30.000

انواع هزینه:14-هزینه رسیدگی به اعتراض به رد کردن ثبت

  • شخص حقیقی:500.000
  • شخص حقوقی:750.000

انواع هزینه:15-هزینه ی رسیدگی به اعتراض به درخواست ثبت

  • شخص حقیقی:1.500.000
  • شخص حقوقی:3.000.000

انواع هزینه:16-ودیعه ی تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه

  • شخص حقیقی:3.000.000
  • شخص حقوقی:4.500.000

انواع هزینه:17-هزینه بررسی اظهارنامه ی ثبت بین المللی به عنوان اداره مبدا

  • شخص حقیقی:200.000
  • شخص حقوقی:400.000

*اضافه بر هزینه های واریزی ، به ازای هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه متفاوت است.که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای 250 هزار تومان می باشد.

*در مورد متقاضیان خارجی که در اجرای مقررات کنوانسیون پاریس،درخواست های خود را مستقیماَ به مرجع ثبت(اداره ثبت علائم اداره کل مالکیت صنعتی)تحویل می دهند.باید معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده در جدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی پردلخت کنند.

برندسازی و مدیریت برند

در دوره جهانی شدن، گسترش و مدیریت دارایی های پنهان از اولویت های اصلی است که به بسیاری از سازمان های کسب و کار تبدیل شده اند. برای بسیاری از شرکت ها برند با ارزش ترین دارایی است.

تکنولوژی بالا ثابت می کند که روزانه برند به عنوان یک جنبه شناخته شده و برجسته نام تجاری هستند.

ما در ثبت برند باید آگاه باشیم که علائم تجاری یک ابزار قابل اعتماد است که به وسیله آن می توان به رقابتی پایدار دست یافت و می توان با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد.

  • برندسازي

برندینگ یا برندسازی ، فِعلی است که در نتیجه آن سطح احساسی و عاطفی مرتبط با یک محصول یا خدمت(شرکت) افزوده می‌گردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد. این محققین ارزش یک برند را به طور معناداری مرتبط با دلبستگی احساسی ذی نفعان(مشتریان) نسبت به برند می‌دانند و بر اهمیت ایجاد چنین ارتباطی تاکید ویژه دارند. بسیاری از تحقیقات اخیر بازاریابی مصرف کننده، به نتایج ثابتی در مورد اصول برندسازی احساسی رسیده اند.

برخی از محققین حوزه برند، برندسازی را در ایجاد ارزش برند خلاصه کرده اند. وین جاموری در این خصوص اظهار می‌کند وقتی در مورد برندسازی سخن می‌گوییم در حقیقت منظورمان، فرایند ایجاد ارزش برند است. از دهه گذشته تاکنون شاهد یک روند رو به رشد برندسازی شرکتی نسبت به برندسازی محصولی بودیم. هدف برندسازی شرکتی ایجاد وضعیتی مطلوب برای نام و نشان سازمان از طریق ذی نفعان مختلف خود می‌باشد. ناکس و بیکرتون برای برندسازی شرکتی همان تعریف سنتی برندسازی محصول را قائل هستند به این صورت که هدف هر دو آنها ایجاد تمایز و ترفیع نسبت به سایر برندهای موجود می‌باشد. البته این نویسندگان اعتقاد دارند برندسازی شرکتی بسیار پیچیده تر می‌باشد چراکه نیازمند مدیریت مناسب تعاملات کلیه ذی نفعانی است که به لحاظ ویژگی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. آکر نیز اعتقاد دارد یک برند شرکتی(برند سازمانی ) می‌تواند نیرویی اهرمی، هم افزایی و شفافیت ایجاد کند. علی الخصوص زمانی که محیط پیچیده و مغشوش باشد.

در بخش خصوصی اهمیت برندسازی به قدری است که جزئی اساسی از استراتژی در سطح کلی سازمان را تشکیل می‌دهد. این موضوع باعث شده استراتژی برند در استراتژی کلان سازمان از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.

  • مدیریت برند

طبق نظر آلن ميشل ، مدیریت برند ، باورها و ارتباطات شفاف، هدفمند و پایداری است که شرکتها بر اساس آنها برای مشتریان هدف خود ارزش آفرینی می‌کنند و به نوعی برند خود را مدیریت می‌کنند.

وی مدیریت برند را جزء لاینفک برندسازی معرفی کرده و اعتقاد دارد هرگز برندی صرف انجام مجموعه فعالیتی تحت عنوان “ایجاد برند”، ساخته نمی‌شود به دلیل آنکه برای شکل گیری یک برند عوامل متعددی دخیل می‌باشند.

کاپفرر مدیریت برند را در داشتن استراتژی برای برند خلاصه می‌کند. برای مدیریت کردن یک برند، داشتن استراتژی یک ضرورت محسوب می‌شود. استراتژی برند ، عنصري ضروری و نیروی محرکه ای تعيين كننده برای برنامه های بازاریابی شرکتها محسوب می‌شوند. تثبیت موقعیت یک برند نسبت به رقبا و هدف قرار دادن مصرف کنندگان خاص، قیمت گذاری منطقی، ارتباطات با شرکا و هرگونه سیاستی که برای حمایت از برند صورت می‌گیرد از جمله عواملی است که در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

میشل تصریح مي‌نمايد كه مدیریت برند می‌تواند بسیاری از شرکتها را از دام “خودشیفتگی برند ” که ممکن است برخی را گرفتار خود کند، رها سازد چرا که شرکتها بایستی دائماً برای ارتقاء برند خود تلاش و کوشش کنند.

سرعت و دقت بالا

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    نشست مشترک

    برگزاری نشست مشترک اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری با کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • علی تابش

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت شرکت اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • امید اسدی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.