ثبت علامت تجاری در کرج

توضیحات تکمیلی در خصوص ثبت علامت تجاری در کرج، برند، لوگو،آرم در کرج و استان البرز

به منظور ارائه کلیه مراحل ثبت یک علامت تجاری قصد داریم اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم. (لازم به ذکر است کلیه فرایند ثبت علامت تجاری ، ثبت برند ، لوگو و آرم و نشان تجاری در کلیه واحد های ثبتی استان البرز اعم از واحد ثبت نظرآباد ، هشتگرد ، اشتهارد ، طالقان و شهر کرج به صورت تخصصی و با کمترین هزینه و زمان انجام و ثبت می گردد.)

علامت یا برند تجاری چیست؟

نشان تجاری مشخصه ای است که اشخاص میتوانند برای تمایز کالا و خدمات خود استفاده کنند. تاریخچه این فعالیت از زمانی است که پیشه وران برای جدا کردن محصولات خود آنها را به علائم مشخصی آراسته میکردند به مرور زمان این آرم و نشانه ها بخش مهمی از کالاها شد که برای ثبت آن سیستم های پیچیده ای را ایجاد کردند.

هدف از آرم تجاری چیست؟

با ثبت علامت تجاری میتوانید به طور اختصاصی برای شناختن کالا و خدمات خود از آن بهره مند شوید و در شرایطی که خودتان قصد استفاده از آن آرم یا لوگو را ندارید میتوانید با گرفتن مبلغی بهره مندی از آن را به دیگری واگذار کنید.ثبت یک علامت تجاری میتواند اعتبار کالا شما بالا ببرد در مقابل سوء استفاده و عرضه خدمات نامتناسب جلوگیری میکند. دارنده یک نشان نجاری از پشتیبانی های قانونی نیز برخوردار است.

چجور علائمی قابلیت ثبت شدن دارند؟

محدودیت ثبت یک علامت در هر کشوری با توجه به قوانین آن موجود می باشد با این حال شما میتوانید از هر کلمه ، حرف، نام در صورتی که با قوانین مربوطه مغایرت نداشته باشد جهت متمایز کردن کالا و خدمات خود استفاده نمایید.

مراحل ثبت علامت و برند تجاری 

مدارک خود را تکمیل کنید

  • اشخاص حقوقی

مدارک شرکت که شامل آگهی تاسیس،روزنامه تاسیس و در صورتی که تغییراتی در شرکت انجام شده باشد کلیه آگهی تغییرات و روزنامه ها را ارائه میدهید یک سری کپی از مجوزهای شرکت و اگر شرکت دارای مجوز نباشد به نام مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره نیز قابل قبول است. مدارک شناسایی مدیرعامل،مهر شرکت و کارت بازرگانی را نیز باید تهیه کنید. در انتها یک نمونه از برند خود را در قالب 10*10  طراحی میکنید.

  • اشخاص حقیقی

مدارک شناسایی متقاضی ثبت برند به همراه جواز کسبی در حوزه فعالیت و یک نمونه از آرم خود در قالب 10*10 در صورتی که برند شما لاتین باشد کارت بازرگانی را نیز باید ارائه دهید.

ثبت نام در سایت مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری

  به سایت مالکیت صنعتی مراجعه نمایید و گزینه ثبت اظهارنامه را انتخاب کرده گزینه  موافق هستم را میزنید و ثبت یک اظهارنامه جدید انتخاب نمایید فقط توجه داشته باشید حتما باید به زبان فارسی باشد.

  • مرحله اول

اطلاعات متقاضی ثبت را با توجه به ثبت برند خود به طور کامل وارد مینمایید در سامانه مالکیت صنعتی حتما یک شماره معتبر صحیح وارد شود تا شماره رمز و ابلاغیه ها به آن ارسال شود. در صورتی که برند شما قار است توسط وکیل پیگیری شود در قسمت .ر.د اطلاعات به همراه اطلاعات متقاضی ثبت برند اطلاعات وکیل را نیز وارد می نمایید.

توجه داشته باشید کالاهای انتخابی شما برای ثبت برند باید براساس مجوز ارائه شده شما به اداره مالکیت صنعتی باشد.

  • مرحله دوم

در این مرحله شما باید مدارک درخواستی را وارد نمایید در صورتی مدارک شما بیش از مدارک در خواستی بود قسمت افزودن ضمائم اختیاری را انتخاب می نمایید.

  • مرحله سوم

کلیه مراحل را دوباره بررسی میکنید

  • مرحله نهایی

شما باید هزینه اولیه ثبت برند خود را واریز مینمایید و شماره اظهارنامه خود را از طریق تلفن دریافت نمایید.

  • مراحل پیگیری

تقریبا زمان ثبت یک برند تجاری دو الی سه ماه کاری زمان می برد.

  • پس از رسیدگی در صورت ثبت

در صورت صدور آگهی ثبت برند وکیل پرونده به همراه مدارک به اداره مالکیت  صنعتی مراجعه کرده ، تشکیل پرونده داده و مبلغ نهایی را واریز مینماید.

پس از واریز مبلغ نهایی توسط موکل به حساب دفتر

  • اقدام به ثبت نام روزنامه رسمی ثبت اولیه برند می نمایید
  • با انتشار روزنامه رسمی مدت 30 روز ثبت علامت شما آغاز می گردد.
  • بعد از اتمام مدت 30روز جهت پرداخت مبلغ انحصار 10 ساله وارد سایت اداره مالکیت صنعتی میشوید و مبلغ نهایی را واریز می نمایید.
  • اقدام به ثبت نام روزنامه دوم ثبت برند می نمایید.
  • با انتشار روزنامه رسمی وکیل پرونده به ادارهمالکیت صنعتی جهت تشکیل پرونده مراجعه می نماید.
  • بعد از گذشت 1 الی 2 روز کاری تصدیق ثبت برن صادر میشود و تحویل موکل میگردد.

در صورت ایجاد نقص در پرونده ها

در صورتی ک کارشناس ابلاغیه رفع نقص را صادر نماید باید جهت رفع آن اقدام نمایید و در زمانی که رد اظهارنامه شما صادر شود به معنی اتمام فرآیند ثبت برند می باشد.

آدرس اداره مالکیت صنعتی : تهران میدان امام خمینی ره  خیابان فیاض بخش ساختمان قدیمی بانک ملی اداره مالکیت صنعتی.

گپ کوتاه در خصوص علامت تجاری

متقاضیان ثبت علامت تجاری توجه کنند کلماتی همانند:  علامت تجاری، برند، آرم، لوگو ونشان تجاری هیچ تفاوتی باهم نداشته و به یک معنا می باشند و مراحل ثبت آن یکسان می باشد تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات دقیقی در زمینه ثبت برند تجاری در اختیار شما بگزاریم تا انتخاب برای شما آسانتر باشد.

فرایند ثبت علامت تجاری در کل به 2 صورت قابل انجام است

1.     توسط متقاضی ثبت علامت تجاری

2.     توسط وکلای پایش ثبت

در ادامه تفاوت ثبت علامت تجاری توسط متقاضی و وکلای پایش ثبت را برای شما توضیح میدهیم.

چرا علامت تجاری، برند، لوگو، نام تجاری ثبت کنیم؟

ثبت یک برند تجاری در واقع وجه تمایز کالا و خدمات شما نسبت به مابقی کالاها و خدمات می باشد. ثبت یک علامت تجاری این مزیت را برای شما قائل که از حمایتهای قانونی در زمینه برند خود برخوردار شوید

کارشناسان پایش ثبت اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما میگذارند و در کلیه مراحل ثبت برند شمارا یاری میکنند.

ثبت علامت تجاری به نام شخص (فارسی – لاتین)

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری

  • شخصی

در صورتی که برند به صورتی حقیقی به ثبت برسد به مدارک شناسایی متقاضی ثبت (کپی کارت ملی و شناسنامه)، جواز کسب و اگر قصد دارید برند شما به زبان لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی میباشد

     v.            ارائه طرحی از آرم در اندازه 6*6 الزامی است.

  • شرکتی

در صورتی که برند به صورت حقوقی باشد کلیه مدارک شرکت (آگهی تاسیس ، روزنامه رسمی و........)، ارائه مجوزهای لازم که میتواند شامل :1.جواز تاسیس 2.پروانه بهره برداری تولید یا پروانه بهره برداری صنایع 3.تاییدیه مشغول به کار بودن مدیران شرکت و اگر قصد دارید برند شما به زبان لاتین باشد ارئه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

     v.            ارائه طرحی از آرم در اندازه 6*6 الزامی است.

زمان مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری شخصی و شرکتی

  • از زمان تکمیل مدارک تا صدور آگهی تقاضا تقریبا 2ماه کاری
  • انتشار آگهی 10ساله تقریبا 4ماه کاری زمان میبرد.

فرایند ثبت علامت تجاری توسط شما (از کجا شروع می کنید)

شما میتوانید با کارشناسان متخصص ثبت برند پایش ثبت در کرج ( کرج ، نظر آباد ، هشتگرد ، اشتهارد و طالقان )جهت کسب اطلاع تماس گرفته و اقدام به عقد قرارداد دنمایید با ارئه مدارک خود به کارشناسان پایش ثبت نیاز به حضور شما نمیباشد.

فرایند ثبت علامت تجاری توسط  پایش ثبت

1.     تکمیل مراحل ادارای و تنظیم قرارداد و امضاء آن توسط موکل

2.     رسیدگی به مدارک دریافتی از طرف موکل و در صورت وجود نقص اطلاع به موکل

3.     کارشناسان پایش ثبت  قبل از هر اقدامی استعلام برند شمارا در صورت نیاز میگیرند

4.     بعد اتمام تکمیل مدارک ثبت نام اینترنتی آن انجام میشود.

5.     بعد از به پایان رسیدن ثبت سامانه ای پرونده شما به کارشناس مربوطه جهت بررسی و اعمال نظر ارجاع می گردد که شامل یکی از شرایط زیر می گردد:

1.     تایید : بعد از بررسی های کارشناس اداره مالکیت صنعتی و در صورتی که برند شما هیچ گونه نقص یا مشابهتی نداشته باشد آگهی ثبت علامت تجاری صادر میگردد.    

6.     در صورت صدور آگهی تقاضا ثبت روزنامه آن باید ثبت نام گردد

7.     بعد از انتشار روزنامه ثبت علامت فرصت 30 روزه ای جهت اعتراض به علامت ثبت شده اطلاق میگردد.

8.     در صورتی که هیچ اعتراضی اعلام نشد مراحل بعدی ثبت برند انجام میشود.

9.     در این مرحله آگهی دوم صادر میگردد و روزنامه دوم آن ثبت نام میگردد.

10. روزنامه رسمی آگهی دوم انتشار میابد و اقدام به گرفتن آگهی 10 ساله میکنیم.

11. تقریبا بعد از گذشت 2 ال 3 روز کاری به طور کلی به پایان میرسد.

12. فرآیند ثبت علامت تجاری در مدت 5 الی 6 روز کاری به پایان میرسد..

رد کامل : در صورتی که کارشناس اداره گرونده شمارا ردکند به هیچ عنوان نمیتوان پیگیری کرد.

نقص پرونده یا مشابهت : در صورتی که گرونده شما به هردلیل نقص داشته باشد باید برای رفع نقص آن اقدام شود.

اصطلاحات جایگزین ثبت علامت تجاری 

  • ثبت برند
  • ثبت لوگو
  • ثبت نام تجاری
  • ثبت علائم تجاری
  • ثبت آرم تجاری
  • ثبت نشان تجاری